La fundació ofereix una atenció integral en educació, salut i nutrició a 370 infants i joves de Moçambic.

Una ONG remou consciències amb "El Otro Black Friday"

27.11.2020 | 20:17

Davant la febre consumista d'iniciatives com el Black Friday i el Cyber Monday, l'agència de publicitat Evil Love, dirigida pel terrassenc Aleix Satorras, i la Fundació Khanimambo han llençat una original campanya titulada "El Otro Black Friday". Es tracta d'una acció singular per aconseguir apadrinaments per a 117 nens i nenes amb qui l'ONG treballa a Moçambic.

De fet, la fundació, creada l'any 2007 per la portuguesa Alexia Viera, treballa actualment amb prop de 370 infants i joves a Praia de Xai-Xai oferint-los una ajuda integral que engloba projectes en educació, nutrició i salut. La seva missió és ajudar aquests nens "perquè tinguin una infància digna que els permeti construir-se un futur". L'entitat es finança a través de donacions, esdeveniments, col·laboracions en espècie i sobretot, les quotes dels seus socis i les de les persones o famílies que apadrinen els infants.

Del total de nens atesos, 117 no disposen de cap padrí. En aquest sentit, l'atrevida campanya inclou "tres superofertes" d'apadrinament. L'"Oportunitat Educació", per garantir el finançament necessari perquè un infant pugui gaudir dels projectes d'educació de l'entitat (guarderia, reforç escolar i beques de formació superior, entre altres); l'"Oportunitat Nutrició", per contribuir a una alimentació equilibrada; i l'"Oportunitat Salut", per a assistència mèdica en pediatria i seguiments dels tractaments per malària i VIH, entre altres. Totes tres "ofertes" consisteixen en una quota de 20 euros mensuals i són acumulables, és a dir, els interessats poden apadrinar un, dos o tres programes (Educació, Nutrició i Salut) per al seu fillol.

El terrassenc Eric Ferrer, parella de l'Alexia Viera i director de comunicació de la fundació, explica que l'ONG va néixer després que Viera, periodista, viatgés a Moçambic per conèixer els projectes de cooperació que hi havia al país. "Després d'aquell viatge l'Alexia -va decidir iniciar un projecte propi. Va deixar-ho tot i se'n va anar amb la seva gossa a Moçambic", comenta Ferrer. "Va començar fent classes en un petit porxo amb uns quants nens. Per guanyar-se la seva confiança, els convidava a berenar i aleshores aprofitava per donar-los classe", diu l'egarenc. De mica en mica, van anar arribant col·laboradors i més infants i joves fins al punt que avui dia, l'ONG n'atén a 370 i compta amb un equip de 45 persones a Moçambic, dues a Espanya i l'Alexia i l'Eric, que viuen entre els dos països.

"Al principi eren quatre entrepans i el reforç escolar, però amb el temps hem anat treballant amb la comunitat, escoltant les seves necessitats i construint el projecte", comenta Ferrer. "Les diferències de classe a Moçambic són molt accentuades. Nosaltres treballem amb famílies bastant pobres, amb una vida molt rural i amb una economia molt de subsistència", indica.

"El nostre univers té un punt irònic. Intentem anar més enllà de campanyes tradicionals i amb 'El Otro Black Friday' volem que la gent es replantegi les seves prioritats. Durant el Black Friday la gent compra coses que segurament no són tan importants. Hem de pensar si realment necessitem tant per a ser feliços, quan amb vint euros mensuals podem canviar la vida d'altres persones", conclou Ferrer.