Instal·lacions del Rebost.

Balanç de l'assistència social de l'Ajuntament des de l'inici de l'estat d'alarma

31.05.2020 | 19:18

L'atenció social presencial que ha registrat l'Ajuntament de Terrassa des de l'inici de la pandèmia ha estat d'un total de 2.990 des del dia 16 de març fins el 28 de maig, amb 195 atencions del 22 al 28 de maig (ambdós inclosos).

Aquesta atenció social també s'ha fet de manera telefònica, amb 18.497 atencions telefòniques, 3.176 de les quals entre el 22 i el 28 de maig. La tipologia de les demandes ha estat per ajuts econòmics, d'alimentació, consultes sobre les beques de menjador, suport domiciliari i consultes diverses.

Pel que fa a l'atenció a persones sense sostre, actualment estan allotjades a l'Alberg de Joventut un total de 29 homes i 10 dones. El total de pernoctacions acumulades des del dia 19 de març, dia en què es va posar en marxa el dispositiu, són 5.267.

L'espai de famílies, ubicat ara a l'Església Unida, ha acumulat 889 pernoctacions des de la posada en marxa d'aquest dispositiu, el passat 23 de març. Actualment hi ha 6 infants i 4 persones adultes. Aquest espai de famílies també està disponible per acollir qualsevol cas de violència masclista que es pugui produir durant l'emergència.

El Centre de Distribució Social d'Aliments de Terrassa, des del 16 de març, ha repartit en total 6.123 lots d'aliments. Aquesta darrera setmana, entre el 22 i el 28 de maig, s'han lliurat 698 lots a 658 famílies (1.890 persones).

Entre el 22 i el 28 de maig s'ha fet lliurament de talons i targetes moneder per a 10 menors beneficiaris.