"No ens ajuntem tots al Parc de Vallparadís"
els consells de l'atleta terrassenc jaume leiva

"No ens ajuntem tots al Parc de Vallparadís"

02.05.2020 | 04:00

Els "runners" reapareixeran avui de bon matí. Després de massa setmanes enclaustrats, necessiten reprendre la seva rutina, ara ja a l'aire lliure. I molta gent que fins ara mai s'havia calçat unes vambes també sortirà a córreer una estona. Un d'ells serà Jaume Leiva, l'atleta de més nivell que té la ciutat. Leiva ha parlat amb Diari de Terrassa per tal de fer tot un seguit de recomanacions als homes i dones que des d'avui sortiran a córrer. "Cadascú ha de saber el nivell actual en el qual es troba. El més important és adaptar molt bé aquestes primeres sessions d'activitat física al seu nivell, especialment durant la primera setmana".

Aquest consell és vàlid tant per als esportistes d'alt nivell com a la gent sedentària que vulgui començar a córrer. "Seny i seguretat" són les dues paraules que per a Jaume Leiva han de guiar aquesta sortida a fer esport al carrer de manera individual. "Hem estat molts dies sense fer una activitat d'impacte. Córrer produeix uns impactes molt forts tant a nivell articular com muscular. Si no anem amb compte podem patir ràpidament lesions musculars o sobrecàrregues. Això no ens deixaria sortir l'endemà".

Recomana l'atleta terrassenc que els primers cinc o deu minuts es facin caminant. "No és el mateix qui ha fet cent quilòmetres a la cinta de casa en aquestes sis setmanes que aquells que no han fet absolutament res. Cal tenir molta precaució, escalfar bé, fer rotacions tant de tronc com de cames per tal de guanyar mobilitat articular". El següent pas serien els "cacos", que vol dir anar intercalant minuts de caminar amb d'altres de córrer. "Podem fer un "trote" de tres minuts molt suaus, després dos caminant. I així anar augmentant la part de córrer".

evitar la carrera contínua

Una de les coses que cal evitar en les primeres sessions són les carreres contínues. "No ens hem de posar a córrer 45 o 50 minuts. Per ser el primer dia, això seria massa agressiu". Un altre dels aspectes que cal tenir en compte és el tema de la calor i la franja horària. "Al matí és molt recomanable sortir a primera hora pel tema del sol. També ens trobarem amb menys gent". Per evitar les aglomeracions, Leiva proposa que tots aquells que puguin se'n vagin "als extrems de la ciutat, com els camps de Torrebonica o als del Pla del Bon Aire". I demana: No ens ajuntem tots al Parc de Vallparadís, més que res per un tema de seguretat i per respirar aire més pur. També ho agrairem a nivell mental i de desconnectar de la zona urbana".

Córrer de vuit a onze del vespre és també una bona opció: "Fins a quarts de deu encara és clar. És molt important hidratar-se bé. Portem el cos a un canvi molt ràpid i cal dur una rutina saludable. La prioritat no ha de ser millorar el rendiment. Ha de ser fer un bon manteniment físic. És una tornada a l'activitat. Més endavant ja pensarem en objectius, en millorar els temps i a gaudir del patiment de la cursa. Espero que la gent sigui conscient i que les consultes dels fisios i els metges no s'omplin la setmana vinent", diu.


Ja hi col·laboren:
Informa't 93 728 37 17