Javier Santaolalla: "Faig molt cas a les preguntes i peticions dels seguidors"

26.02.2017 | 04:00
Javier Santaolalla: "Faig molt cas a les preguntes i peticions dels seguidors"

El físic de partícules i enginyer de telecomunicacions Javier Santaolalla, un canari de 34 anys, dirigeix "Date un Voltio" i "Date un Vlog".

Es dedica només a YouTube?
Treballo en comunicació i educació. Ara ja no investigo. YouTube és una de les coses que faig però també he publicat cinc llibres, faig una secció de notícies científiques a El Mundo i espectacles de divulgació científica en escoles i teatres. De fet, formo part d´una companyia que es diu Big Van, Científicos sobre Ruedas, amb què fem monòlegs de ciència des de l´any 2013.

Quan va començar a YouTube?
El març farà dos anys que vaig començar amb "Date un Voltio", on parlo només de física. A l´agost, però, vaig crear el meu segon canal, més personal i proper. Ara, que estic bastant actiu, dedico la meitat de la meva jornada laboral a YouTube.

Gestiona els canals vostè sol?
No, "Date un Voltio" és d´una productora. Jo aporto contingut i li dono veu però ells donen format al meu guió, editen el vídeo... A "Date un Vlog" sí que ho faig tot jo.

Com tria els temes dels seus vídeos?
Llegeixo i miro moltes coses i de vegades això m´inspira algun vídeo però la gent també em pregunta i fa peticions i jo els faig molt cas perquè ells són els consumidors i al final has de fer contingut que interessi a la gent. Intento posar-me en la pell dels seguidors.

I com són els seus vídeos?
Diria que tenen un estil molt directe. Intento que siguin el màxim de comprensibles possible i que arribin al públic més ampli possible. A més, són molt dinàmics perquè la gent s´hi enganxi des del primer segon.

A què creu que es deu l´èxit dels seus canals?
Intento ser proper i fer contingut que interessi. A més, hi ha molt poc contingut científic a la televisió, la ràdio... I hi ha un sector de la població que en té ganes. La clau ha estat saber trobar aquest nínxol i fer contingut científic de qualitat que la gent vol consumir i no troba fàcilment. A més, intento posar-me a la pell del públic, pensar què vol saber i com vol que li ho expliquis. 

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook