Vull una moto. Quina em compro?

30.10.2016 | 04:00
Vull una moto. Quina em compro?

Comprar una moto no-va és una cosa fascinant que segur que fa molta il·lusió. És normal que, quan decidim comprar-ne una, pensem en aquella que hem vist en un anunci de televisió o la que un amic porta i ens ha recomanat o potser també una d´aquella marca tan popular que sempre hem volgut conduir.

Però hi ha una sèrie de factors a tenir en compte abans de prendre la decisió final. Primer de tot cal ser conscient que els preus de les motocicletes són lliures i els fixa el mercat (llei de l´oferta i la demanda). Per això és aconsellable informar-se del model que millor s´ajusti a les nostres necessitats. Convé que pensem per a què volem la moto, quin ús li donarem, si la farem servir molt o poc, el que costa mantenir-la..., per saber quina és la que realment ens va millor, més enllà dels nostres desitjos.

A banda, també s´ha de pensar en totes les despeses que el vehicle de dues rodes comporta. Així, cal conèixer els impostos que recauen sobre la motocicleta, l´assegurança que ens caldrà (un altre punt a analitzar) i tot l´equipament que necessitarem, tant per a la motocicleta com per a nostaltres mateixos: cofres, discs, cascs, proteccions corporals, guants, jaquetes i un llarg etcètera.

Motos d´ocasió
Una altra alternativa a una motocicleta nova pot ser fer-se´n amb una de segona mà. En aquest cas també cal tenir clar quina moto necessites segons l´ús que li donis. Informar-se a internet dels diversos models pot ser una bona idea. Quan ja tinguis clar el model que vols, és moment de buscar un lloc on tinguin el que busques. Cal tenir en compte que és molt important preguntar al venedor quants quilòmetres té la moto, si s´ha tingut algun accident amb ella, demanar un historial documentat (factura de compra, revisions puntuals, llibre de manteniment, segona clau original intacta, ITV, impostos?). Després, caldria fer una anàlisi visual de la moto en parat, fixant-se en l´estat dels pneumàtics, dels punys i manetes, la cadena de transmissió, la corona, el pinyó i els escapaments.

Finalment és essencial provar la moto en marxa per observar les reaccions del motor, el so del tub d´escapament i la resposta de l´accelerador. 

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook