GentDT/Gastronomia

Pizzes: De Nàpols a arreu del món

15.05.2016 | 04:00
Pizzes: De Nàpols a arreu del món
Pizzes: De Nàpols a arreu del món

Té la fama de ser molt calòrica i poc saludable. Una afirmació que és certa si en fem un ús abusiu. La pizza conté aliments que engreixen massa si no la mengem amb moderació i si prescindim del balanç energètic que ens aporta un estil de vida actiu i saludable, en el qual s’inclogui una dieta variada.
Els carbohidrats de la pizza estan en la massa (farina de blat, aigua, llevat i una mica d’oli) i la salsa de tomàquet (rica en vitamina “A”, “C” i potassi) que es cuina al forn, considerat un mètode de cocció saludable. Només cal triar els millors ingredients i evitar caure en l’excés per no saturar els sabors. Es recomana escollir primer els d’origen animal i, més tard, els vegetals o els petits trossos de fruita per després empolsar-la amb un formatge baix en greix.
Com que és un plat molt versàtil, també se’n fan de peix (pot ser de llauna) i marisc, de salmó fumat, d’anxoves, carn, de samfaina, escalivada o tofu, com a complement proteic. Només cal llegir la carta de les pizzeries o les pissarres dels establiments que la venen a talls.

Recomanacions
Les pizzes reben noms diferents i originals en funció de l’establiment. No obstant això, sempre figuren les més clàssiques com són la margarida, la de quatre formatges, la hawaiana o la de verdures. Totes elles incorporen aliments saludables que s’allunyen de la idea de ser un “menjar escombraria”, amb moltes calories buides de contingut. Una bona pizza conté tomàquet natural, orenga, pebrot, ceba, albergínia i formatges parmesà i mozzarella. Són ingredients típics de la dieta mediterrània que fan d’ella un plat molt nutritiu perquè es presenten sobre una massa de pa.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook