Hoy se entregan las firmas para que Terrassa sea zona 2
Redacción 10.05.2016 | 04:22Clàudia Ramos, la terrassense que inició en change.org una campaña de recogida de firmas para pedirle a la Autoritat del Transport Metropolità que los usuarios de Ferrocarrils que se desplacen a Barcelona desde Terrassa paguen billetes de dos zonas y no de tres como ahora, hará entrega del total de firmas recogidas -9.801 a fecha de 8 de mayo- al teniente de alcalde de Territori i Sostenibilitat del Ayuntamiento de Terrassa, Marc Armengol, hoy 10 de mayo, a la una del mediodía, en el Ayuntamiento. La campaña que puso en marcha Clàudia Ramos y que aún sigue abierta responde a una reivindicación que ha permanecido latente desde que se implantó el sistema tarifario por zonas y que sólo ha recibido reiteradas promesas de revisión pero ninguna actuación concreta.
Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat ya prometió en 2010 que las tres zonas que los terrassenses debe pagar para desplazarse a Barcelona, cuando otras ciudades como Sabadell sólo pagan dos, se revisaríaya. Josep Rull, actual conseller de Territori también se ha manifestado sobre el asunto asegurando que esa "discriminación" se solucionará cuando se implante la nueva tarificación del transporte público basada más en el uso real que en la división en zonas del territorio.
La carta
A continuación reproducimos la carta de Clàudia Ramos en soporte de la petición:
Terrassa s´inclou a la zona 3 dins l´estructura tarifària del sistema ferroviari català. Però hi ha municipis que presenten distàncies majors que Terrassa i es troben a la segona corona. Per què?
Els egarencs, malgrat viure al costat de poblacions com Rubí, Sabadell, Cerdanyola o Sant Cugat, a l´hora de desplaçar-se a Barcelona (destinació principal) han de pagar una zona més. I, salvant les distàncies, un trajecte des de Sabadell o un des de Terrassa tenen pràcticament la mateixa durada.
En resposta a les queixes rebudes al llarg dels anys, Lluís Recorder, Conseller de Territori i Sostenibilitat entre el 2010 i el 2012 va assegurar que s´estudiaria el sistema de corones quan es constituís la nova Àrea Metropolitana. Avui, 5 anys més tard, Terrassa segueix a la zona 3.
Mentre es segueixen invertint milers d´euros en construir noves estacions a la ciutat, els egarencs han de fer front a costos injustos.
Per tant, sol·licitem a l´Autoritat Metropolitana del Transport Metropolità (ATM) una revisió de la zonificació del transport públic de la línia S1 Barcelona – Terrassa que inclogui aquesta a la segona corona, així com ho estan ciutats properes com Sabadell o Rubí.
Para adherise a la petición sólo es necesario visitar la web www.change.org y "firmar" la petición en el siguiente link https://www.change.org/p/ferrocarrils-de-la-generalitat-de-catalunya-fgc-terrassa-%C3%A9s-zona-2
Lo último | Lo más leído |
- Espectacular operatiu policial a Ca n´Anglada
- Set detinguts a Terrassa per una estafa amb el mètode "phishing"
- Una forta tempesta deixa una ratxa de vent de 114 km/h
- Sindicats municipals denuncien un brot de Covid a la policia
- Se sortegen les meses electorals a Terrassa
- Control policial d´accés al Parc Natural
- Autoritzar els desplaçaments entre municipis
- El cupó diari de l´ONCE deixa 35 mil euros a Terrassa
- Protesta de la PAH al Raval de Montserrat
- Despreniments a Ca n´Aurell
- Terrassa participa en la prova a benefici de la Fundació Vicente Ferrer
- El PSC denuncia que Ballart no municipalitzarà els menjadors escolars
- Un documental trenca el silenci que envolta les dones violades en les guerres
- Catalunya notifica 4.390 casos i 131 morts més de Covid-19
- Junts per Terrassa vol que els jardins de la Casa Alegre obrin més hores
- Protesta de la PAH al Raval de Montserrat
- Set detinguts a Terrassa per una estafa amb el mètode "phishing"
- Una forta tempesta deixa una ratxa de vent de 114 km/h
- Cerimònies funeràries a Terrassa
- Bombers i sanitaris es desplacen a un habitatge per una falsa alarma d´incendi