GentDT/Salut&Bellesa

Dieta sense excuses

03.05.2016 | 04:22
Quan el fred s´acaba, comença l´època de les dietes per perdre pes
Quan el fred s´acaba, comença l´època de les dietes per perdre pes

És gairebé automàtic. Quan el fred s´acaba, comença l´època de les dietes per perdre pes. Quan els aparadors ja llueixen els primers biquinis reparem en com ha augmentat el volum d´algunes zones del nostre cos. I ens envaeixen unes enormes ganes de plantar cara a la flacciditat i els centímetres de més abans que s´instal·li l´estiu a les nostres vides. Però abans de tenir una recompensa cal fer un esforç i iniciar un pla dietètic saludable, perquè no hi ha solucions màgiques.
La millor forma de mantenir la bàscula a ratlla és saber quins nutrients necessitarem per eliminar aquells quilos de més i al mateix temps seguir una dieta equilibrada. El secret està en la manera de combinar bé els aliments, sota el criteri i orientació de professionals de la nutrició.
Els experts recorden que per aprimar-se no existeixen els miracles i ens alerten que no fem cas de la publicitat enganyosa de falses dietes que només aconsegueixen resultats efímers i poden posar en risc la nostra salut. A la nostra societat cada cop hi ha més persones conscienciades amb seguir un control de pes per sentir-se bé per fora i per dins. Però hem de tenir en compte que per millorar la nostra figura hem d´emprendre el camí correcte i aquest necessàriament ha de començar a la consulta d´un metge o professional qualificat de la nutrició. Serà aquest expert qui ens orienti en l´estratègia més adequada a seguir.

El cervell, el millor aliat
Les presses no són bones, ni l´ansietat o la por al temut efecte rebot. Cal tranquil·litzar-se i treballar també amb el cervell. El secret està a "escoltar" la manera de menjar i el soroll de mastegar (l´efecte crunx) i a fer-ho a poc a poc. Un altre consell és beure un got d´aigua abans dels àpats per saciar la gana. I, per últim, tenir molta paciència i pensar que aviat tindrem la recompensa. 

Aliments clau
Per esquivar la sensació de gana durant la dieta la clau està en la selecció d´aliments.
Carns magres. Baixes en greix i riques en proteïnes, tenen efecte saciant.
Fruites i verdures. Omplen més que altres aliments i tenen fibra. Pomes, prunes i plàtans són ideals.
Patata bullida i xampinyons. Dos grans aliats per perdre pes.
Iogurt natural i formatges. Els baixos en greix són ideals.
Brous vegetals. A temperatura calenta tenen un efecte saciant.

Quins experts et poden ajudar?
Nutricionista. Aquest professional és el primer escalafó de la cadena a l´hora d´iniciar una rutina dietètica saludable. Si a més és metge, a més d´orientar-nos i guiar-nos en el procés valorarà sota criteri mèdic el  nostre estat de salut.
Terapeuta. Submergir-nos en una experiència de control de pes ens pot fer travessar per moments d´ansietat, debilitat i fatiga que ens temptin a abandonar-lo. El suport d´un psicòleg ens ajudarà a continuar.
Entrenador. Alimentació i esport van de la mà quan es tracta d´iniciar un pla de pèrdua de pes. Fer exercici és clau per combatre la flacciditat. Un expert en condicionament físic ens indicarà com podem cremar greixos al gimnàs.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook