Jordi Folk: "És curiós que no se´n reguli la venda"

03.04.2016 | 09:10
Folk és secretari general d´aedron (asociación española de drones y afines)
Folk és secretari general d´aedron (asociación española de drones y afines)

Folk és secretari general d´aedron (asociación española de drones y afines)
Quin és l´objectiu de l´associació?
L´actual situació del sector planteja molts dubtes i temors. Per això, des del juliol del 2014, poc després de sorgir la normativa, vam crear aquesta associació, per poder informar i formar els usuaris (professionals o aficionats) de com volar amb seguretat i bones condicions sense riscos.

Quants associats tenen i quins serveis els ofereixen?
Ara mateix som 454 socis de tots els àmbits (fotògrafs, professionals de l´audiovisual, topògrafs, agricultors, aficionats...). El soci té descomptes en tots els serveis que li siguin útils (formació, cursos de pilot, assegurances de responsabilitat civil...). La llei és molt restrictiva, planteja sancions desorbitants i frena un sector emergent.

Tan arriscat és fer volar un dron?
S´ha de diferenciar l´ús recreatiu del professional. Som partidaris que el vol amb la finalitat d´oci es practiqui en llocs adients com clubs d´aeromodelisme. I que l´usuari sigui informat pel venedor dels riscos i les precaucions que ha de prendre abans de sobrevolar un lloc. És curiós que se´n reguli l´ús i no la comercialització. I sorprèn la facilitat de trobar drons per a nens a qualsevol supermercat. Un dron no és una joguina. Per sort, en mans inexpertes dura tres dies.

Hi ha preocupació en el sector?
Molta inquietud per no poder sortir a fer un treball aeri sense la por que et sancionin. Demanem que, als professionals, ens deixin treballar perquè sabem prendre mesures i no ens tractin com a delinqüents. S´hauria de perseguir els qui fan un ús incorrecte dels aparells.

Creu que canviarà la llei?
El sector té unes expectatives de creixement brutals i necessita una regulació. Es parla d´una nova normativa que podria permetre el vol de drons amb un pes de fins a 10 quilos a la ciutat, amb un estudi de seguretat i mantenint una distància d´edificis i persones. Però no se sap la data d´entrada en vigor.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook