GentDT/Comerç

Les joguines més desitjades aquest any

27.12.2015 | 04:00
Tot i que hi ha joguines de moda els productes clàssics, que passen de generació en generació, també triomfen.
Tot i que hi ha joguines de moda els productes clàssics, que passen de generació en generació, també triomfen.

No hi ha campanya de regals sense joguines ni famílies que no destinin part de la seva despesa a la compra d’un article infantil. Però els anuncis, les sèries de televisió o les estrenes al cinema sempre influeixen en les decisions de compra i en les peticions dels nens a la seva carta als Reis. Nines, construccions, cotxes i d’altres articles basats en els personatges de moda omplen uns dies els prestatges de les botigues i s’esgoten en un tres i no res. Quines són les joguines estrella d’aquesta campanya? I els clàssics que triomfen a les grans superfícies?
Aquest any, segons informen des del sector, el guardó de joguina més venuda se l’endurà la nina protagonista de “Frozen”, la pel·lícula musical de la factoria Disney que ha batut rècords de taquilla i causa furor entre els més petits. Micròfons, peluixos, puzles, patinets o necessers de maquillatge són alguns dels productes del boom nadalenc de l’encantadora princesa.

Una patrulla amb sis cadells
També encapçala el rànquing la patrulla canina o, si es prefereix, la Paw Patrol, un centre de comandament liderat per Ryder, un nen amb un equip de sis cadells i el seu gos Chase, un pastor alemany policia i líder de la patrulla. Aquests jocs canins, i sobre els productes dels quals moltes botigues han penjat el cartell “d’esgotats”, es basen en els populars dibuixos animats de televisió. La fada voladora Flutterbye; l’ocell de plàstic Digibird; l’unicorn lluminós Starlily, o el joc de taula Chrono Bomb també formen part del top ten d’aquesta campanya nadalenca.
Tot i que hi ha joguines de moda els productes clàssics, que passen de generació en generació, també triomfen. Parlem de la saga dels Playmobil, també entre les més venudes a gran part de les botigues. Enguany la nova versió amb el set de futbol s’ha exhaurit. També ha tingut molt èxit la supercomissaria de policia amb tots els detalls per jugar i divertir-se fent de policies i lladres.
Cases de nines, jocs d’arqueologia, d’experiments o manualitats, el làser galàctic de “Star Wars”, la caserna de bombers de Lego Ci-ty o les figures dels Venjadors com el capità Amèrica, Stark o Ultron també figuren entre les més sol·licitades.
Respecte als preus, l’OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) ha comparat 48 joguines en establiments coneguts i ha constatat poques diferències però sí importants pujades.
Les joguines no són un objecte banal sinó que tenen molta importància en l’aprenentatge i la socialització del nen i influeixen en la seva identitat de gènere tal i com opina Sergi Fàbregues, sociòleg de la Universitat Oberta de Catalunya. “El joc contribueix a determinar les aspiracions que tindran els nens en l’edat adulta”, diu. Per això proposa triar jocs amb patrons de gènere neutre i que potenciïn el treball en equip: jocs de màgia, bicicletes, pilotes... Respecte al sexe dels jocs i la divisió que aporten, el sociòleg considera que “el problema no són tant les joguines com l’orientació sexual que se’ls dóna promocionant-les per a ús exclusiu de nens o nenes”.

Regalar lectura, un encert segur
Despertar la passió pels llibres i la lectura és el millor gest que es pot tenir amb els infants. Per això, els Reis Mags sempre pensen que, a més de portar-los joguines, sempre és bo regalar-los contes.

En pere i el bosc
Jaume Cabré té un nét de 5 anys, el Pere, que li ha tornat a activar la inspiració per explicar contes infantils fins al punt que n’ha publicat un. Un preciós àlbum il·lustrat editat per Estrella Polar (en català) i Timun Mas (en castellà).

L’univers a la mà
La física Sònia Fernández-Vidal i l’il·lustradora Pilarín Bayés amb la col·laboració de Francesc Miralles expliquen els secrets de la Terra i de l’Univers als joves lectors en una edició de luxe. Un llibre de gran                   format publicat per La Galera.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook