GentDT/Moda

Les dones XL es reivindiquen

15.11.2015 | 04:24
Vicky Martín Berrocal és la dissenyadora que, alhora, és la imatge de Violeta by Mango.
Vicky Martín Berrocal és la dissenyadora que, alhora, és la imatge de Violeta by Mango.

El moviment global i el posicionament de models, actrius i cantants han permès que vestir-se amb una talla 44 no representi un daltabaix. Jennifer López, Scarlett Johansson o Katy Perry són algunes de les abanderades d´una reivindicació tan evident com real, que defensen els cossos amb corbes i que ha impulsat el negoci de les "Plus-size". Calvin Klein i Ralph Lauren van ser els primers a presentar les seves col·leccions als Estats Units. A Espanya, Adolfo Domínguez va ser el dissenyador pioner d´una estratègia que han seguit cadenes com El Corte inglés (amb la línia Couchel), Mango (amb Violete), H&M o Primark, per citar-ne algunes. Malgrat la demanda real no totes les multinacionals fan el pas de crear una divisió específica perquè els estudis revelen que les dones XL no són compradores compulsives. Aquest, per exemple, podria ser el cas d´Inditex.
No obstant això, la primera que va apostar clarament per la moda "curvy" va ser la italiana Elena Miró, que va obrir la seva primera botiga a Espanya el 1996 i que, a hores d´ara, ja en té 53.

Documental
"A perfect 14" és el títol d´un curtmetratge protagonitzat per tres conegudes models de talles grans, com són Elly Mayday, Laura Wells i Kerosene Deluxe. Totes elles parlen de les seves vivències i experiències en una societat preocupada excessivament per l´estètica corporal i per complir les directrius que marquen els dissenyadors i les grans cadenes comercials. En aquest curt també hi diuen la seva els creadors, fotògrafs, especialistes en imatge i nutrició, industrials i editors. Tots ells expliquen el triomf de les talles petites en detriment de les XL i la seva lluita per acostar la moda a la realitat social.

Preneu-ne nota
De la 46 a la 48.
Des del 2007, el Ministeri de Sanitat considera talla especial a partir de la 48 i no de la 46, com era habitual. Una decisió presa arran de l´acord que fa vuit anys es va firmar amb les empreses del sector de la moda.
Grans cadenes. H&M o Mango són algunes de les firmes que tenen col·leccions pròpies per a talles grans, amb jerseis, vestits, pantalons i bruses que van de la 44 a la 54. Els webs de les grans cadenes faciliten les compres.
La talla 44. Aquesta és la més venuda, tot i que el 40% de les dones reconeixen tenir problemes a l´hora de comprar articles que s´adaptin al seu cos. Tanmateix l´acord del 2007 possibilita   a les botigues vendre de la 36 a la 46.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook