Gent DT/Tecnologia

Les novetats d´una tardor molt digital

27.09.2015 | 04:00
Vista de la càmera del nou Iphone 6S
Vista de la càmera del nou Iphone 6S

El setembre va iniciar-se amb força al sector de la tecnologia amb l’anunci de la firma número u de la indústria, Apple, de llençar al mercat l’iPhone 6s y el 6s Plus. Aquests dos nous models del telèfon mòbil més venut arreu del món es diferencien entre si pel tamany de la pantalla, que és de 4,7 i 5,5 polsades.
A banda d’haver millorat la càmera posterior dels terminals fins arribar ara als 12 megapíxels, la principal novetat dels renovats iPhone és que seran capaços de reconèixer el grau de pressió del nostre dit. Així, per exemple, si premem la pantalla durants uns segons, podrem obrir submenús. Els nous iPhone sortiran a la venda als Estats Units el proper 25 de setembre. No hi ha una data concreta de comercialització dels “smartphones”a Espanya, però tot diu que serà abans d’acabar l’any.

En pugna pel regnat
L’únic model que sembla poder fer ombra a l’iPhone 6s Plus en el segment dels mòbils d’alta gamma és el Galaxy S6 Edge+ de Samsung. De fet, Apple i la marca coreana viuen immerses en una lluita pel lideratge tecnològic que afecta també el camp dels rellotges intel·ligents. En aquest sentit, mentre que la firma de Cupertino ha aconseguit un èxit discret amb l’Apple Watch, Samsung té a punt la posada a la venda –tot indica que serà a l’octubre– del Gear S2.
Aquest “smartwatch” es suma a la tendència de crear rellotges intel·ligents d’esfera circular, per contra del rectilini Apple Watch. El Gear S2 tindrà una versió minimalista i una més de clàssica.
Un altre objecte tecnològic que pot fer parlar força aquesta tardor és la nova versió de la tauleta digital Fire d’Amazon, que sortirà a la venda el dia 30. La firma torna a oferir un dispositiu de baix cost, amb un preu inferior als 60 euros. És un article de gamma mitjana, compta amb una pantalla de set polsades i, com a punt fort, permet accedir a una infinitat de continguts d’Amazon, des de llibres i cançons a jocs i “apps”.

La moda del 4K
Si girem els fulls del catàleg de la tardor i busquem televisors ens trobem que el concepte de moda és el 4K. A grans trets, aquesta resolució resulta quatre vegades superior a l’alta definició completa, l’anomenat Full HD. Panasonic, amb el model CZ950 (de 65 polsades) o Sony, amb la nova gamma Bravia 4K, són noves propostes a tenir en compte en aquest sentit.
De la seva banda, Sony traspassa la moda del 4K a les càmeres de fotos amb el model Alpha 7s II, que arribarà a Europa el proper novembre. A part de gravar vídeos en aquest format d’imatge, la càmera destaca perquè pot usar-se en situacions de llum que siguin molt complicades, un factor que la fa molt pràctica. //

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook