Gent DT/Gastronomia

La seva riquesa en fibra ajuda al trànsit intestinal

13.09.2015 | 04:00
Menjar figues esdevé un dels remeis més emprats quan hem de fer front els molestos problemes d´estrenyiment.
Menjar figues esdevé un dels remeis més emprats quan hem de fer front els molestos problemes d´estrenyiment.

Que la figa és un menjar sa resulta una evidència gairebé a simple vista. Una altra qüestió és saber per quins motius. D´entrada, aquest fruit saborós, quan és fresc, conté una gran quantitat de fibra, amb la qual cosa esdevé un dels remeis més emprats quan hem de fer front els molestos problemes d´estrenyiment.
Una altrea dels avantatges que té incloure-les a la dieta és que aquesta fruita es digereix molt bé, a banda de suavitzar la mucosa gàstrica i a ajudar que estigui sempre hidratada. A més, des d´un punt de vista nutricional hem de tenir en compte que la figa és tan dolça ja que presenta una quantitat elevada de sucres. Així que ens aporta unes 74 calories per cada 100 grams que ens posem a la boca.
De les peces fresques que surten de la figuera també n´hem de destacar que conté vitamina C, que juga un paper fonamental en un bon nombre de reaccions metabòliques de l´organisme. També és rica en vitamines del grup B. Sobretot, la B9, que contribueix en la producció dels glòbuls vermells i blancs.
Si continuem amb el reguitzell de beneficis que ens atorguen les figues hem de destacar que la fruita també es converteix en un gran aliat dels ossos i les dents. Per què? A causa de la gran quantitat de calci que presenten. I això té molta importància, a causa que parlem d´un mineral imprescindible. De fet és el que més abunda al nostre cos.
D´altra banda, la figa té un efecte positiu sobre la nostra activitat muscular. La raó es que és abundant en calci. A més, la proporció elevada de magnesi que hi ha a la polpa empenyarà a què el funcionament de l´intestí sigui el correcte. Ja veiem que són moltes les raons per les quals cal escollir aquest tast ensucrat.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook