Gent DT/Salut

En forma per un estiu saludable

27.07.2015 | 04:20
A l´estiu no hem de descuidar els nostres hàbits més saludables, com ara l´alimentació, l´activitat física o la cura de la nostra pell.
A l´estiu no hem de descuidar els nostres hàbits més saludables, com ara l´alimentació, l´activitat física o la cura de la nostra pell.

Sens dubte, l´estiu ens ajuda a trencar la rutina. El període de vacances fa que sortim de ca-sa. Desconnectem l´alarma i ens disposem a donar-nos aquells capricis que ens prohibim durant la resta de l´any. Ara bé, el més freqüent també és que a l´estiu descuidem els nostres hàbits més saludables, com ara l´alimentació, l´activitat física o la cura de la nostra pell.
Precisament, l´alimentació és una de les formes més actives de suavitzar la sensació de calor. Per això, les expertes de Thiocamp recomanen menjar a l´estiu sobretot amanides, que permeten introduir molts ingredients, necessaris per a la bona nutrició. Val a dir també que les verdures fresques contenen alts nivells d´aigua. I també són molt aconsellables els sucs de fruites.
D´altra banda, convé controlar les hores que dormim. Resulta imprescindible per descansar adequadament.

Dormir bé és bàsic per al nostre organisme.
Una altra qüestió important per a la salut a l´estiu és dur roba fresca i calçat prou còmode. Les altes temperatures són responsables de la síndrome de les "cames cansades". Thiocamp recomana dedicar uns minuts cada dia a cuidar les cames. Un hàbit que afavoreix la circulació de la sang i que redueix l´aparició de la cel·lulitis és aplicar aigua freda sobre les cames a la dutxa.
Per tant, no hem d´oblidar l´activitat física durant les nostres vacances. És bo aprofitar el bon temps per practicar esports a l´aire lliure. El volei-platja, per exemple, és ideal per jugar i passar-s´ho d´allò més bé amb els amics. I activitats esportives com el pàdel estan ara molt de moda i de ben segur que no serà difícil trobar algú disposat a jugar-hi amb nosaltres. Altres pràctiques, com ara patinar o córrer, són ideals per portar-les a terme quan ens vingui més de gust, sense estar subjecte a cap horari concret. Podem sortir a córrer o patinar al matí, a primera hora, per evitar els moments més forts de la calor, o deixar-ho per al vespre, quan el sol va de baixa.
Són molts, doncs, els aspectes que poden garantir que, també a l´estiu i en plenes vacances, seguirem cuidant com cal el nostre cos, encara que ens trobem enmig d´un període de descans.

Aigua i fruita
Una de les recomanacions fonamentals perquè el nostre cos faci front a un estiu certament calorós és la de prendre aliments rics en aigua i, alhora, beure molt líquid. Una bona hidratació millorarà l´aspecte de la pell. El meló i la síndria són fruites de temporada que contenen un 90% d´aigua. A més, les móres i els gerds tenen un efecte antiinflamatori i disminueixen la pressió arterial.

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook