Volkswagen Passat, més autònom

Volkswagen Passat, més autònom

26.11.2019 | 16:42

Volkswagen ha actualitzat la seva berlina Passat, a la qual ha introduït una sèrie de millores exteriors i interiors amb les quals assegura que fa un "pas més" cap a la conducció autònoma i a una connectivitat més completa. El Volkswagen Passat, que es va llançar l'any 1973 i suma vuit generacions i més de 30 milions d'unitats venudes, és la berlina de més èxit del món i el segon Volkswagen més venut de tots els temps, només superat pel Golf amb 35 milions d'unitats venudes.

Han estat molts els progressos que s'han anat produint en cadascuna de les generacions, i ara, el nou Passat es presenta com el més innovador i tecnològic de totes les generacions. Volkswagen aposta per l'ús intuïtiu i pel funcionament parcialment automatitzat de les tecnologies. En aquest context, el nou Passat és el primer Volkswagen del món que incorpora un volant capacitiu, sensible al tacte del conductor, i que facilita l'activació d'ajudes a la conducció. El nou cotxe utilitza el sistema d'assistència de viatge "Travel Assist" que, amb un "clic", permet conduir el vehicle de manera semiautònoma pràcticament a qualsevol velocitat, fusionant al mateix temps assistents de manteniment de carril com el Lane Assist i el control de creuer ACC predictiu, a més de l'assistent per a obres.

També estrena un quadre de rellotges digital (VW Digital Cockpit) millorat amb més funcions i millors gràfics, i diferents configuracions de pantalla que es poden personalitzar pressionant una sola tecla ("View") en el nou volant multifunció.

CONNECTIVITAT

En matèria de connectivitat rep la tercera generació del sistema modular d'infoentreteniment MIB3, que inclou una targeta eSIM per garantir una connexió permanent a internet.

El nou Passat, des de 30.600 euros amb el motor de gasolina de 150 CV i canvi manual, hereta del SUV gran de la marca, el Touareg, els fars de led matricials IQ.Light.

Pel que fa al disseny canvien els para-xocs davanter i darrer, la graella del radiador i la inscripció Passat (ara al centre de la part posterior). A més, els nous fars LED, les llums de conducció diürna LED, els fars antiboira LED i les llums posteriors LED garanteixen un disseny d'il·luminació inconfusible. Una altra novetat del Passat són els colors "blau elèctric", "verd ampolla" i "daurat niquel".

La gamma d'acabats s'estructura en quatre (Passat, Business, Executive i R-Line) i les versions en les quals s'ofereix són Alltrack (pensada per a zones no urbanes, amb tracció total i capacitat off road), GTE (híbrid endollable de zero emissions, 218 CV i autonomia en mode elèctric de fins a 57 quilòmetres) i R-Line Performance (el més esportiu, amb un motor de gasolina de 272 CV).

Quant a motors dièsel, ofereix quatre potències de 88 kW/120 CV, 140 kW/190 CV i 176 kW/240 CV. El quart motor és el nou 2.0 TDI Evo de 110 kW/150 CV, totalment nou i pioner d'una nova generació de motors dièsel de quatre cilindres que redueix considerablement les emissions de CO2 en comparació amb el seu predecessor.

La gamma dels motors de gasolina inclou tres TSI amb 110 kW/150 CV, 140 kW/190 CV i 200 kW/272 CV.

Volkswagen ha presentat a Espanya el nou Passat. La marca ha realitzat una profunda actualització de la vuitena generació presentada el 2014, i que ara incorpora la màxima tecnologia quant a conducció semiautònoma i connectivitat.

Nou Volkswagen Passat