Araceli Morato diu que el 90% de gestors treballa des de casa.
Entrevista
Araceli Morato - Responsable de Salut Laboral de BBVA España

"Recomanem als clients utilitzar els canals digitals i el telèfon"

22.04.2020 | 11:48

Des de l'inici de la crisi sanitària provocada pel COVID-19, BBVA manté part de la xarxa d'oficines del banc per a garantir els serveis essencials. En el cas d'haver de visitar una de les sucursals bancàries, cal tenir en compte una sèrie de recomanacions per a protegir la salut de clients i empleats.

L'estat d'alarma decretat pel Govern restringeix el moviment de les persones. Què és el que està recomanant BBVA als seus clients?
BBVA aconsella a tots els seus clients, tant particulars com empreses, realitzar tota la seva operativa habitual a través dels canals digitals o el telèfon. No obstant això, encara que gairebé la totalitat d'operacions es poden realitzar de manera digital, són molts els clients que necessiten continuar comptant amb el seu gestor perquè els acompanyi i ajudi, sobretot en aquelles operacions financeres més complicades. BBVA hem treballat intensament les últimes setmanes perquè els nostres clients puguin realitzar les seves gestions financeres habituals sense sortir de casa. Actualment, el 90% dels gestors ja estan treballant des de casa per a atendre les necessitats dels clients i oferir-los el millor servei.

En cas que el client necessiti anar a una oficina, pot fer-ho?
La xarxa d'oficines de BBVA es manté oberta per a garantir l'accés als serveis financers. Els clients poden consultar les oficines obertes en la web o la "app" del banc. Si el client necessita anar a una oficina, BBVA recomana una sèrie de mesures per a garantir els serveis essencials i extremar la seguretat per a protegir la salut d'empleats i clients.


A Catalunya s'estan instal·lant 547 mampares com a mesura de protecció



Quines són aquestes mesures?
En el cas que els clients de BBVA acudeixin a una oficina, l'accés ha de realitzar-se de manera individual, havent de respectar l'aforament establert, que és d'una persona per empleat, on encara no estiguin instal·lades les cintes adhesives al terra, les quals indiquen la distància mínima que ha d'existir entre persones. Si s'hagués cobert l'aforament, els clients hauran d'esperar en fila fora de l'oficina bancària, amb un espai de dos metres entre ells. També s'està duent a terme la instal·lació de mampares de metacrilat, en les oficines que estan actives, com a mesura de protecció entre gestor i client. En concret, a Catalunya, aquest número es de 547 mampares.

S'apliquen mesures de desinfecció diàries en les oficines?
Amb l'objectiu de preservar la salut dels nostres empleats i dels nostres clients, duem a terme un procés de desinfecció diari, utilitzant desinfectants recomanats i autoritzats pel Ministeri de Sanitat, en aquelles sucursals que es troben obertes al públic. S'està tenint especial atenció a aquelles zones més sensibles, com pot ser el caixer, panys, polsadors o mobiliari.

En el cas dels caixers de BBVA segueixen tots operatius per a aquells clients que necessitin retirar efectiu?
La nostra xarxa de caixers contínua completament operativa. Així i tot, per motius de seguretat, és un dels hàbits que poden ajornar-se, ja que es pot pagar en la majoria dels establiments amb targeta.

Hi ha un sector de la població poc o gens digitalitzat Heu pensat en ells?
Som conscients que una part dels nostres clients no estan familiaritzats amb els canals digitals. Ens hem bolcat amb aquests clients per a facilitar-los la informació necessària per a donar-se d'alta en aquests canals i poder operar a l'instant. A la fi de mes sol augmentar la presència de clients en les oficines a causa de l'ingrés de les pensions. BBVA s'ha posat en contacte amb els clients pensionistes per a facilitar-los la informació de la seva pensió per telèfon i evitar aglomeracions en les oficines bancàries per aquest motiu.