Un procès amb un itinerari personalitzat

07.03.2020 | 04:00

El projecte constava de 4 fases que van combinar 3 actuacions diferents, d'aquesta manera es va crear un itinerari personalitzat per a cada participant. A la primera fase del projecte es va fer una selecció dels candidats. Aquests joves van treballar amb una eina elaborada per aquest projecte, que va definir el perfil competencial dels nois i noies i que va consistir en un qüestionari online de motivacions, interessos, aptituds i actituds que definiran les seves competències.

La segona fase va ser la tutorització. En aquesta estaven incloses actuacions d'assessorament individualitzat i orientació professional i s'ha dut a terme de manera transversal durant tot el projecte. La tercera fase és la de formació professionalitzadora a mida. Per tal de reforçar les competències professionals dels joves s'ha realitzat una formació teòrica-pràctica amb un mòdul de Prevenció de riscos laborals. En el mes de desembre es va finalitzar la quarta fase del programa, la d'ocupació o retorn al sistema educatiu. En aquesta última fase del programa s'ha ofert informació, assessorament i acompanyament en la inserció laboral o bé, el retorn al sistema d'educació reglada.